torsdag 11 januari 2007

Uppvärmt sittgolv


Så äntligen har jag med mig kameran när vi besöker en restaurang där man sitter på golv med värmeslingor i. Vi fick sitta på söta små fyrkantiga kuddar. Mina ben är inte vana att sitta i skräddarställning i mer än tre minuter. Antar att jag kanske tänjer ut musklerna efter ett tag.


Jag snabbade mig att ta platsen där jag kunde luta mig mot väggen i alla fall. Mycket lättare att sitta som en skräddare då!

Det var faktiskt inte så svårt att lära sig äta med stålpinnar heller. Man kan tro att de skulle glida runt i handen nåt så hiskeligt, men de är lite platta i ändarna man håller i så det funkar fin-fint.


Calle försökte beställa Bulgogi (en av de tre rätter vi känner till) men de hade inte det så koreanen sa något annat och vi hade inte så mycket val än att nicka medgivande. Fast tur var väl det för det var riktigt gott. Jag gillar verkligen koreansk mat fast jag börjar bli trött på den eviga kimchin. Så det var groddar, kimchi, pastaliknande saker (nästa bild), torkad fisk (det som ser ut som orange spagetti längst till höger, man ser bara halva skålen), några gröna vinblad och något annat. Köttet var som Galbi och till det en soppa med grönsaker och tofu. Och ris, det har jag inte ätit sen första dagen vi kom. Mmmmmm....


Konstiga pastaliknande hjulsaker. Tror att det var en grönsak eller nåt? Väldigt god och seg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att det heter lotusblomma. men jag är ine helt säker. har för mig att Pål och jag har ätit det på någon asiatisk restaurang /cecilia

Mirabelle sa...

Det är så bra med bloggen, man blir rättad och lär sig på riktigt. Tack :).