lördag 13 januari 2007

Homever – Sweet home forever


Lite bilder från min tur till Homever igår. Det gick väldigt smärtfritt och jag köpte vanliga bärkassar och alldeles för stora soppåsar. Damen i kassan frågade mig flera gånger om jag verkligen skulle ha fyra av dessa gigantiska påsar. Ne, ne, sa jag (ja, ja).


En pytteliten del av matsektionen inne i varuhuset.


Tänkte köpe en sån här mössa till Arvid, syrran. Vet inte om han orkat hålla huvudet uppe med alla djur uppe på dock?


Koreanska specialiteter som jag inte skulle haft den blekaste aning om vad jag skulle göra med om jag köpte dem?!


Torkad fisk... Mmmmm...


Konstiga vita saker som ser lite ut som marshmallows men nog är något helt annat. Någon som vet?


Tänkte börja träna lite. Jag kan ju inte sitta hemma och dricka öl och äta socker hela dagarna. Vill inte ge fettet det nöjet!


En liten lekhörna för barnen. Här en liten busig koreansk unge (jag som trodde att alla asiatiska barn var väluppfostrade och gick runt med flätor och nickade konstant till alla vuxna, speciellt den med högst rang?!).


Detta blev dagens skörd. Inte helt olik hur den brukar se ut hemma i Sverige, fast där vågar jag mig förstås på att laga egen mat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooooh! Vad är det som ligger överst i vagnen med prickar på?

Glöm inte ditt uppdrag idag! :)

Kram!

Mirabelle sa...

Det är en skrivbok. Det viktigaste! :)...

Shit, jag har köpt ett koreanskt tangentbord... Alla tecknen stämmer inte riktigt!!!

Anonym sa...

hej, ville bara säga att det du sa om den som liknade marshmallow är mald ris :D den heter daggbukki och är väldigt go. man blandar den med stark "sås" och äter den varm. jätte gott ^^ annars kan man köpa sånt ute i stan (ny lagade) :)