fredag 12 januari 2007

Du gamla du fria du...

Jag tittar på tv:n med ett halvt öga, samtidigt som jag läser om Seoul (jag och Calle ska dit imorgon) i lonely planet. Och vet ni vad jag hör från den koreanska kanalen jag har på? Nä, såklart ni inte vet...

"Jerk it out!!" med Caesars Palace, musikgruppen från Sverige! Jag såg dem live i Malmö på festivalen för några år sen. Ganska tråkig konsert med bara gitarristen som förhöjde stämningen med roliga grimaser. Men de är ju bra på skiva. Och sjukt kul att låten spelas fyra år senare i Sydkorea!! Till en reklamfilm för något som jag inte fattade vad. Det var i alla fall ett motorcykelhjul och massa klipp på unga människor och sen sammanfogades alla klippen till ett rutmönster och kameran zoomades ut och bildade ett lysande höghus i en annars nersläckt och mörk stad. Sen stod det med stora bokstäver "Action – life is action". Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det, men kul var det!

2 kommentarer:

Helli sa...

"action - life is action", ett sanningens ord, huvudet på spiken, livet i ett nötskal.precis så lever jag mitt liv!!! min dag?har köpt nässpray och hämtat penicillin på Apoteket..."action -life is action"???? ehhh.... :-)

Mirabelle sa...

Naaaaa... lilla gumman. Sjuk nu igen. Hade jag kunnat hade jag kommit över med några koreanska tidningar och lite torkad fisk :)..

Krya på dig!

Life is action.