söndag 14 januari 2007

Modet i Seoul



Lite västerlänsk porrig inspiration :)... Det finns koreanska modeller på allt utom manliga kallingar?


Vad är det med koreaner och djurskor?! Här lite möss. Anyone?


Detta är helt klart ett mode här. Dessa jackor finns överallt. De är liksom vadderade, som bäddmadrasser (som för övrigt inte finns att få tag i här) men tunnare och med tätare sömmar.


Ganska coola väskor faktiskt. Vad säger du Helena (min modeguru) funkar den vita fluffiga?


Ännu fler väskor...


Den här affären var ganska rolig. Massa glitter som jag älskar, jag köper aldrig något men de fina och glänsande sakerna ger mig en sån ro i själen, bara av att titta på dem, lycka. Koreanerna satt på stolar i de trånga gångarna och gjorde smyckena på plats. Där var väldigt många trånga gångar. Från gatan såg affären liten ut, men när vi väl gick in så växte den, och växte, och växte med flera olika plan. Puh, det kommer ta tid att upptäcka denna 20 miljoners stad!


Är inte kappan till höger världens snyggaste kappa!! Jag är kär. Det är säkert förra säsongens mode (den var nedsatt till halva priset) men det tar ett tag innan jag vänjer mig vid modet och jag brukar vara en eller två säsonger efter. Men.. BUHHHÄÄÄÄÄÄ... Den var för liten... *snyft, snyft*... Jag ville så gärna, försökte att inte andas men...

2 kommentarer:

Helli sa...

Jag är ledsen Mirabelle, men fluffiga väskor hör endast hemma på Malmskillnadsgatan...och det vet vi ju alla vad det innebär... :-) kappan var jätte stilig, synd att den var för liten.
åhhh, du måste köpa med ett par mus-skor åt mig när du kommer hem, dom med rosa nos var bedårande! snart är modesiten klar för lansering, sooo keep me posted med koreansk shopping!!du får bli min koreanska shopping-korre, ha ha!
kram

Mirabelle sa...

Haha.. Japp ett par musskor coming up!

Shit, vad roligt med sajten. Du måste skicka mig länken eller lägg upp den här ifall någon annan är intresserad :)... Kram kram