tisdag 30 januari 2007

Sweet home forever

Egentligen borde jag lägga upp bilder från helgens vinterfestival. Det var kul! Men jag vill hem.. till sverige... jag saknar min bullriga kyl och mina tjutande element. Mitt kalla trägolv. En affär med bara varor som jag känner igen och expediter som jag kan fråga.

Jag vill ha en tvättpåse att tvätta mina bh:ar i. Jag vill ha tomatkross!!! Jag vill ha blekmedel till mitt hår, jag vill inte behöva färga det svart för att dölja mitt eget råttfärgade. Jag vill prata med Mats. Jag vill ha mina fötter på hans soffbord när vi kollar på en film och jag kan krypa upp i hans hårda soffa under en filt. Jag vill höra honom säga att "allt blir bra". Jag vill jobba, jag vill att Kerstin ska säga att jag är duktig. Jag vill äta svensk sushi och Helenas torra lax med rödbetor. Jag vill gå på stureplan och kolla på kloner med backslick. Jag vill se solen gå upp bakom statshuset när jag går till jobbet. Jag vill att solen ska gå ner klockan fyra. Jag vill dricka öl nere i humlan på fredags eftermiddagen fast det bara är fyra stycken som gör mig sällskap. Jag vill ha egna vänner. Jag vill inte känna mig påträngande. Jag vill inte att folk ska umgås med mig för att de tycker synd om mig. Jag saknar POP. Jag saknar till och med min gamla häst till dator. Jag saknar radion, jag hade kunnat lyssna på hur mycket hårdrock som helst, Kobbe! Men helst Annika Lantz... Jag hade velat se Prinsar och prinsessor på tv igår. Det borde jag fått göra. Jag har ju varit med och gjort vinjetten.

Jag hade velat titta på alla äckliga dokusåpor. Jag vill titta på guppande täcken!! Jag vill sitta på café och skriva, utan att känna att jag är konstig. Jag vill ha högklackade skor, jag vill förstå utan att behöva anstränga mig. Jag vill...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bella. Så här är det. På radion spelas BARA hårdrock nu. Din efterträdare har BRA musiksmak. Dessutom är hon rätt duktig och dessutom trevlig. Humlan är mer befolkad än någonsin. Föresten hade vi en ytterst lyckad "nya året"-fest. Skitkul! Varför i hela fridens namn lämnade du trygga, mörka, kalla norden? Idag är det tisdag så vi käkar gemensam POP-lunch. Utan dig. Fan Bella, när kommer du tillbaks?

din vän Kobbe

Mirabelle sa...

Haha.. låter ju toppen, vad kul! Jag är jätteglad för er skull. Ingen är väl gladare än jag...

Anonym sa...

Idag är det tydligen en tyck synd om mig dag o dom kommer ibland även om man är hemma eller borta. Lyxhustruns liv är inte riktigt som på "Desperate houswifes" Jag jobbade i Skottland en sommar för 100 år sen o jag var den enda svensken som fanns på mils omkrets o de var ingen höjdare men ja lärde mig mycket på det så ta det som en lärdom när det känns tufft. Höjdpunkten o mina lyckligaste dagar var när mina föräldrar skickade lokaltidningen "Norra Skåne" till mig!!!!!!! Tänk så mycket glädje du ger till andra som får följa dig på din blogg. Låter ja som en förståndig mossa till dig nu? Ha det gott o njut av livet.
Kram Elisabeth/Amelies mamma

Carin sa...

Hej Bella liten :)
Livet i utlandet består av en väldans massa faser som ska gås igenom. Total förvirring, semesterkänslan, smekmånaden, ännu mer förvirring, hemlängtan, ilska över att allt inte är som man är van vid, förälskelse över att allt inte är som man är van vid...
Men det mesta är övergående. Och så kommer den där dagen när man känner sig lite hemma. När man inser att man vet mer om hur det fungerar än de som kommer nya. Och man tänker att man har vuxit som människa och blir glad för att man är en sådan där som vågar. Som hellre kastas ned i träsket ibland och gråter krokodiltårar för att allt är såååå hemskt, än att aldrig ställa sig i kön till berg-och-dalbanan för att det skulle kunna vara farligt...

Anonym sa...

The same, very much actually!!
Passagen är godkänd dessutom... kul!
I princip rubbet, precis som vi gjorde.
Fast de vill bara ha gratisbilder....

Kram Kerstin

Mirabelle sa...

Tack så hemskt mycket för alla fina tankar! Känns skönt att höra och idag är det mycket bättre. Jag och C pratade igår och jag har anmält mig till något som heter SVEA, det är en organisation för svenska kvinnor utomlands. De dricker tydligen en massa kaffe på starbucks och har en bokklubb!! :)...

Anonym sa...

Ooooh! Den klubben vill ju jag också gå med i... Menmen... Ha du din "desperate housewifes of South Korea"-klubb för dig själv minsann! :)

Hoppas du har det bättre gumman!
STOR KRAM PÅ DIG!

Mirabelle sa...

Tack Carolina. Jag ska försöka leva upp till desperate housewifes idyllen?! Och fixa till en liten manga-carro till dig med!

Kram kram