måndag 8 januari 2007

Party, party...

Denna festen utmärkte sig inte så mycket från vilken svensk fest som helst. Värdarna var dock svensktalande så det kan bero på det. Koreanerna var lite ovana att ta i hand och de höll den andra handen runt armbågen. I Korea ger man alltid saker med två händer, så jag antar att det har något att göra med det. Man har inte så mycket kroppskontakt här så därför blev jag lite chockad när både Soyoung och Natasha (båda koreanskor) kramade om mig när jag kom. Calle måste ha lagt in väldigt många goda ord för mig. I Korea bockar man. Det är det man gör. Och sen bockar man igen. Och igen. Och alltid först till den i rummet med högst rang. Johndo påpekade till exempel att hans kompisar var yngre än honom och alltså hade en lägre rang... Inte alls som hemma där alla vill vara yngst.


Koreanska pizzor eller tja, pizzor är väl inte från Korea? Men de hade en speciell fyllning. Bulgogi (vilket betyder någon slags kött, mulgogi betyder fisk) och ägg på. Riktigt god! Smakade som Pizza Huts amerikanske panpizza.


I början på festen. Vin hör tydligen till ovanligheterna men öl har de gott om. Och Soju som smakar som utblandad söt sprit med en liten unken eftersmak (kan blandas upp med öl).


Såhär såg det ut efter en stund. Till ölen bjöds på japansk snackmix och konstiga färgglada kakor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna! Äh, nu får du för fan komma hem Mirabelle! Rulla dig i den skånska flaggan och ät massa gröt! Det är skåningar vi vill va!

Anonym sa...

Hej Mirabelle,

låter fortsatt spännande och jag brukar kolla in din sida.

Ha det så fint!

/ Jonas