måndag 1 januari 2007

Appy nuu yel! (happy new year)


Efter att ha stångats med inte alltför många människor i stan och letat efter en skjorta till Calle som inte var rutig eller randig eller enfärgad (Calle kom hem igår med, gud bevare mig väl, ännu en randig skjorta och jag tyckte att det var lite tråkigt med alla ränder som invaderar garderoben och mitt liv. Han hävdade att det var det enda utbudet som fanns. HA! sa jag). Men efter många affärer och förundrade butiksbiträden som inte kunde fööööörståååååå varför det inte fanns fler mönster att välja mellan så gav jag nästan upp när jag hittade en skjorta på Paparazzi på Triangeln i Malmö. Den var lite konstig och halva priset (kostade dock 523 kr ändå) och manchettknapparna var i form av gevär. Men, men, den var blommig och svart! HA!

Jag köpte fel storlek och när jag kom hem passade den inte alls Calles stil så han ska lämna tillbaka den så fort affärerna öppnar. Men för den som söker: Det finns skjortor i andra mönster än rutigt eller randigt. De är inte speciellt snygga och fast det är rea lite dyra. Men de finns! Och det är trots allt tanken som räknas (det sa iaf Calle när han fick den).

Gott Nytt År på er (nu ska jag festa loss) och låt oss alla hoppas att 2007 fylls av skjortor med blommiga mönster med traktorer och pussmunnar.


PS. Detta har inget att göra med Sydkorea som min blivande sambo så snällt påpekade men jag är snart där så håll ut. Informationen om Korea som vi alla längtar efter är snart här! 2 dagar kvar! DS.

4 kommentarer:

Mirabelle sa...

Nu har jag lämnat tillbaka skjortan. 523 kr rikare och tanken finns ju kvar! Vilket kap. Jag ska nog fortsätta köpa "fel" skjortor till Calle. Det tjänar jag ju på ;)...

Anders sa...

Sorry att jag godkände den randiga skjortan =)

Unknown sa...

jag är lite förvirrad... och aning korkad kanske, men var börjar man läsa? Är det vid pulkaterroristerna man starrtar eller är det med de psykadeliska bilderna längst ner på sidan?... eller från mitten och utåt?.... eller från båda hållen och in mot mitten?..eller

Mirabelle sa...

Hehe... Det är inte helt lätt att bara hoppa in i en blogg det kan jag förstå ;)... Såhär fungerar det. Jag har delat upp inläggen i olika kategorier som man kan klicka på i högra spalten. Det inlägget som är överst på sidan är det senaste inlägget. Sen blir det äldre och äldre desto längre ner du kommer. I högra spalten kan du även kolla i arkivet om du är intresserad att läsa mer. Hänger du med ;)...

När är det du sticker till Aussie? Ganska snart va?

Kram kram