onsdag 24 januari 2007

Hello sweet darlings


Om ni undrade var alla mina pengar tagit vägen så är detta en av anledningarna. Mina nya små älsklingar (herregud, jag börjar låta som helena)... De fick töja ut dem två gånger med maskinen på bilden för att de skulle komma runt mina vader. "Det är skinn" sa försäljaren om och om igen och fiskade upp en tändare från fickan och försökte tända eld på dem. "Jag tror dig, jag tror dig" sa jag ivrigt gestikulerande med händerna.

Jag ångrade djupt att jag fortfarande inte rakat benen när försäljaren skulle hjälpa mig på och av med stövlarna hela tiden... Hjälpa till att trycka in foten, rätta till stöveln, klämma ihop skinnet för att kunna dra upp dragkedjan...

Nu är benen släta och insmorda med babyolja :).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga som tusan!
Och så smart att man kan få dom uttöjda redan i affären! Det ska jag tipsa min chef på Wedins om! :)

Mirabelle sa...

Javisst är det! Hade kunnat vara utan all hjälp att få på och av dem dock ;)...

Helli sa...

äntligen...Mirabelle i högklackat!!! Tänk att det krävdes en resa till Korea för att du ska förstå denna exelenta uppfinning....jag säger bara högklackat...ahhhhh :)

Mirabelle sa...

Hahaha.. ja, helena, en resa till Sydkorea tog det. Men nu är de mina ;)... Nu blir jag bara 20 cm längre än sydkoreanskorna.