söndag 21 januari 2007

Äntligen! NO-RE-BANG!!!


Vi började med lite gift i våra ådror för att klara av uppgiften. (Det är öl i en röd bringare som kylde ölen och skapade kall vit rök, kul för utlänningar som oss).


Sen var det dags. Mitt första no-re-bang besök. Här är tv-skärmen.


Och här är snälla Charles, skiftande mellan sockersöt svärmorsdröm och varulvsmonster i sin sång "I'm a Creep".


I ett rum med blå-prickig soffa, öl i orange och blå plastglas och en tv-skärm med karaoke. Kan det bli bättre? I'm in looooooove. (Det finns till och med rum man kan hyra för att "kolla på film." För i Korea så bor man oftast hemma tills man gift sig, vilket kan vara tills du är över trettio, och var ska man hångla med dejten om man inte vill att mamma ska komma in och bjuda på kakor gjorda på röda bönor? Jo, ute på stan i ett film-rum som är som ett vardagsrum fast utan röda bönor och mamma.)


Malte "jag sjunger aldrig".



Har någon någonsin hört Calle sjunga? Jag har, i mitt öra på väldigt nära håll!


Sen freakade "The Korean Boss" loss... (hehe.. rimmade ju till och med *stolt*).


Sen blev allt svart!


PS. Jag var med! DS.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bella.

Jag vill också vara lyxfru och sjunga karaoke!!! Du ser ut att må bra. Bra!

Själv är jag kvar i London, jobbar på en juristbyrå men funderar på att flytta till Sverige snart. Vi måste höras!

Kram kram Pernilla

Mirabelle sa...

Hej!

Det var inte igår. Kul att höra ifrån dig! Hur e läget?

Hehe.. jo, det var ett väldigt trevligt ögonblick, no-re-bang.

Kram kram

Anonym sa...

Belle!

Kan inte säga det nog för mycket, men du är ju helt klart min idol!
Dina bloggar förgyller min dag - låt dej inte fårgås av antirynkkrämer,koreansk mat och andras bloggar. Du är suverän på alla sätt i den här bloggen! Hade du kandiderat för president hade du fått min röst!! ;-)

Men helt ärligt - du borde bli matkritiker eller - resereporter - för du skriver ju om väsentliga saker!?

tänker på dig och dina äventyr! Kram kram!

Anonym sa...

ehh jag menade FÖRGÅS - inte fårgås....ehh jaaa ehh hallå?

Mirabelle sa...

Åh, Bea!

Du är väl den sötaste sockertopp man kan tänka sig! Blir så himla glad!

Jag ska bli matkritiker! Det låter kul, bara man slipper testa the nasty things...

Hur e det i Sverige, hörde ni hade snöstorm? Mår familjen bra?

Kram kram. Miss U!