söndag 21 januari 2007

Not up for Korean?

Tycker du att den koreanska maten inte ser god ut? Hehe...

Jag var inte riktigt sugen på koreansk mat igår lunch. Vi skulle senare äta ute med det övriga gänget en koreansk rätt som vi hört mycket gott om "chubu chabu". Så när vi hittade en restaurang som hette "provance" blev jag väldigt upprymd.


Men pest eller kolera? Vad skulle ni föredra? Koreansk mat eller "Chicken Cajun Sallad" (små kycklingbitar så hårt friterade att köttslamsor hängde ner från gommen på mig, dränkta i majonäs och ketchup på en bädd av tunnt strimmlad kål? Mmmmm... Yummy!)

Till det serverades det "färsk juice" vilket var röd syntetdricka. Allt detta för det billiga priset av 18.000 won (150 kr).


Inredningen förtjänar även en rad eller två! Söta mormors kuddar blandade med illgröna neonfärgade dukar och väggar som stack i ögonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pax för den koreanska maten!

Snacka om att förstöra det franska köket. Majonäs och ketchup. BAH!

Mirabelle sa...

Jag vet! Jag kan inte hålla med dig mer i ditt uttalande: BAH!