måndag 15 januari 2007

Magstarkt ställe (toaletten nästa)


Först var jag lite sur för vi fick bara in en smårätt. "Snålt ställe" viskade jag till Carl fast de aldrig förstått vad jag sagt ändå. Men det var innan de kom in med de riktiga smårätterna, 16 stycken räknade jag till!! Jäklar, vi som bara brukar få 4-6 st. Vi beställde Bulgogi, men det kändes mer som Galbi...


Bläckfisk fick vi också som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med? Skulle vi äta den som den var, bara klippa upp den med saxen?! Som tur var kom servitrisen och visade att vi skulle grilla den innan vi åt den.


Den smakade typ tuggummi med buljongsmak. Calle var av en helt annan uppfattning och utnämnde den till sin favorit. Tuggummi med Jenka-smak då?


Fortsättningen av bordet och alla smårätter, det var sallad, marinerade krabb-delar, bläckfick, majs i smör, kimchi, groddar, soppa med tofu, broccoli i sås, vitlökar, ostron, rättikor, inlagd sallad med mera...


En chilifrukt som var sååååå het... Kolla in ögonen (och till och med håret har rest sig upp). Skönt att slippa vara kameratjej för en stund och vara teaterapa istället! Jag tror jag hittat mitt kall...

2 kommentarer:

Mirabelle sa...

Det kan vara bläckfiskens fel att jag är magsjuk nu, eller guket i musslorna eller så skulle man grilla ostronen?!

Anonym sa...

Men sluta! Det som ser såå gott ut (och här suger man på en sur gammal limpa...) men inte kul om man blir sjuk. fast man måste vänja sig vid andra bakterier än i sverige, efter ett tag fixar man det..kommer ihåg Egypten..
Sköt om dig raring
Kram
Jenny