söndag 14 januari 2007

Shop until you drop


Tunnelbanan från Sadang in till Seouls centrum... (Det är liiiite svårt att inte titta på ett visst ställe när man sitter på bänken och någon står precis framför en).


... med en tjock sedelbunt i innerfickan. Detta blev resultatet:


Ett koreanskt tangentbord till mig, så att jag kan börja skriva en koreansk bok?! Till grunden är det engelskt men ser ni de koreanska bokstäverna i hörnorna på knapparna?


Tekoppar och rökelsehållare. Vi sniffade rökelsepinnar järnet i en affär men hittade ingen vi gillade tyvärr... (Calles huvud reflekteras i soffbordet. ÅÅååååååh... Så roligt!)


En Survival Korean bok och datorväska till Carl. Jag lovar att lägga in fler användbara ord när jag börjat läsa den (hehe... ja, det vet man ju aldrig när det blir av).


Vi köpte högtalare till datorn, på ett sjukt stort område där de säljer teknikprylar (jag tog några bilder men jag är bara inte så intresserad, vi får se om Calle vill göra ett inlägg kanske). Vi köpte ett koreanskt märke så de kostade typ 100 kr (de på bilden är dock inte de rätta. Calle har gömt dem bakom tv:n nu och jag orkar inte ta en bild på dem).


Lite mobilsmycke. Calle köpte en gris för att det är grisens år (Han prutade ner till halva priset och var mäkta stolt). Vi tänkte även köpa en spargris att förvara alla småmynt i. Jag köpte en sko till Helena (modegurun) men kom på att hon inte gillar silver så jag vågar nog inte ge den till henne (hon är ju inte guru för ingenting, dvs jävligt picky när det gäller kläder och grejs).

3 kommentarer:

Helli sa...

du är för gullig...helt rätt också...silver är min nya grej!

Mirabelle sa...

Oj, vad bra! Jag ska genast lära mig hur postsystemet fungerar här och skicka den till dig! :)

Anonym sa...

Wonderful post however , I was wanting to know if
you could write a litte more on this topic?

I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more. Cheers!

Review my site - cardsharing forum cccam