tisdag 2 januari 2007

Dan före doppardan...

Bara så att ni ska inse vad jag utsätter mig själv för när jag åker till Korea där de inte är riktigt vana vid det engelska språket. Här kommer två koreanska ord som kan komma till mycket nytta:

An-yang-ha-say-yo (hej)
Gam-sa-ham-ni-da (tack)

De är så långa så hälften hade varit nock. De måste säga typ "hej du ärade människa i den och den rangen, jag välkomnar dig till min värld" eller nåt i den stilen. "Jag tackar gud och alla hans undersåtar för att jag får lov att leva".

Hej och tack!

1 kommentar:

Martin Camitz sa...

Jamen va bra! Dan före och så har du gjort dig helt otillgänglig. Kan du ringa mig på något sätt innan du åker så jag får önska dig lycka till ordentligt. Om du får det här inom ett par timmar och är i Stockholm (är du i Stockholm??) kan jag svänga förbi!