söndag 14 januari 2007

Jag bara äter och äter...


Som en kompis till mig så snällt påpekade så verkar det som om jag bara äter och äter här i Korea, vilket nog är absolut 100% sant! Jag äter minst 3 ggr om dagen! Och det kommer jag nog att fortsätta med, men antagligen kommer jag inte tycka att maten här är så fascinerande att jag lägger ut den på min blogg varje dag efter en månad eller två. Vi får se.

Här kommer i alla fall maten vi åt igår i Seoul, vare sig ni vill det eller ej. Äta bör man annars dör man!


Okej, detta vågade vi inte äta. Det liknade knäleder och såg grymt ut (på ett negativt sätt). Vi har hört att de äter "Kneecap soup" av kor. Detta är kanske en annan version? Någon som vet får ni gärna lämna en kommentar.


Silkeslarverna Calle åt förra helgen. Brrrr... Jag vågade inte äta dem efter Calles beskrivning av dem, smak av sopor. Lukta illa gjorde de också! Man kunde känna lukten på långa vägar.


En mycket behagligare upplevelse. En snäll och entusiastisk korvgubbe som förklarar vad som är vad för oss på knagglig engelska. Tror att det var ris eller äggblandning på pinnar med bacon runt den ena vi köpte och fisk lindat runt den andra. Samma sak här, om någon vet bättre än jag så...


Gott var det!


Detta är kimchi-knyten och trött som jag är på kimchi så var detta ändå en ljuvlig smaksensation. Starkt och gott, tror att kimchin var uppblandad med ris och annat gött guk.


För att släcka törsten köpte vi "Pocarti Sweat" deras slogan var typ. Drick detta för att ersätta det svett du svettas. Modig slogan säger jag. Drick svett!, liksom...


Tänkte att det kanske är lättare att förstå vad vi äter om jag fotograferar menyn? Vad är Cutlass Fish? Det var det vi åt och makrill, men det fattade vi själva.


"Cutlass" är den vita fisken som ser ut som ett bröd eller en kaka närmast kameran.


Makrillen. Jäklar vad det var svårt att äta fisk med pinnar. Fiskpinnar! Hihihi...


Så här ser restaurangen ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha... vilken fin mage du har Mirabelle, och bra att du gör den glad :)