torsdag 25 januari 2007

Norwegians (vilket roligt ord)


Våra kära grannar som vi älskar att hata och som vi inte kan sluta skämta om och som pratar som om de är hysteriskt glada hela tiden, har lyckats ta sig ända hit och göra reklam för tja, hudlotion? Det enda svenska jag sett är två flaggor som satt i ett tak på en pub med resten av världens flaggor bredvid sig. Men nu när jag ändå är inne på norrmän... jag måste ju, jag kan ju inte låta bli....

Vet du varför norrmännen har med sig sandpapper i öknen?
Ja, de måste ha med sig kartan.

Norrmannen till sin fru:
- De sa att det skulle snöa på radion.
- Då tycker jag att du ska täcka över den.

Två norska flygare diskuterar möjligheterna att flyga till solen.
- Det blir nog för varmt.
- Nej, inte alls. Vi flyger på natten.

Varför stoppar norrmännen händerna i byxfickorna?
Dom vill inte visa att de har olika långa fingrar.

Den norska badvakten till sin arbetsgivare:
- Det är ovanligt många trevliga badgäster här idag.
- Hurså?
- Minst sju stycken har vinkat till mig.

Ja, ja... Jag slutar väl då... Tjingeling...

1 kommentar:

Mirabelle sa...

Nu såg jag även reklamfilmen på tv :). Såg ut som vilken reklamfilm som helst för hudlotion, massa naken hud!