fredag 26 januari 2007

Hushållsfördelningen

Låt oss se...

Jag tar hand om:
1. Tvätt
2. Disk
3. Dammsugning
4. Frukost
5. Handling (Calle är med ibland)
6. Halva matlagningen
7. Soplämning

Calle tar hand om:
1. Spolningen efter sina toalettbesök
2. Halva matlagningen
3. Vattenglas vid sängen vid läggdags

Hmmm... undra om jag gjort ett nerköp vid fördelningen?

Men å andra sidan så kan Calle inte svassa runt i rosa mjukisbyxor och fluffiga tofflor hela dagarna, eller kolla på de 100 snyggaste kändisarna i Hollywood som jag gör, eller kan göra menar jag, om jag skulle vilja vill säga.. hrum...

2 kommentarer:

Morgan sa...

Det är ungefär så det är i vårt hus också!! Fast jag får inget vatten vid sängen... jävla Johan!

Mirabelle sa...

Haha... Det är dags för en revolution! Hoppas att ni har det fin-fint på semestern! Ses snart!