fredag 12 januari 2007

Doggy baggy...


... har de inte på koreanska matställe men på Bennigan's som jag besökte i onsdag. Det är skitbra att man kan få med sig maten man inte äter upp. Oftast (alltid här i Korea) så får man mer mat än man kan äta och varför slänga?!

Jag är ganska van vid detta beteendet med en mamma som inte skäms för något och inte är rädd för att be om en "doggy bag" på vilket ställe i Malmö som helst (hon har till och med lyckats att charma en tandläkare så hon slapp betala). Och en mormor som de få gångerna jag var på restaurang med henne smugglade ner köttbitar i en servett för att ge till hundarna. Jag skojade en gång med en servitör på Pizza Hut om en doggy bag fast jag slickat rent min tallrik. Då fick jag ett litet pizzapaket att stoppa ner fler bitar i, som jag sedan hade som kvällsmat.

Så tack Bennigan's för lunchen!


Och eftersom jag varit en dålig lyxhustru (fast jag har faktiskt varit och källsorterat våra sopor) så har jag inte varit i affären och handlat dricka till oss. Det går inte att dricka vattnet här och det enda vi har i kylen är öl! Skål!

Inga kommentarer: