fredag 19 januari 2007

Förvandlingen är nära...


Bara tanken av koreansk mat har i flera dagar fått mig att må illa. Men igår tyckte Calle att vi skulle gå utanför dörren till en koreansk restaurang.
"Det är faktiskt inte den koreanska maten som vi blivit sjuka av."
"Nähä" sa jag.
"Vad vill du äta då?" sa han.
"Pizza?"
"Åh nej, du har blivit en Paul eller en Erica."


(Paul och Erica som inte äter koreansk mat)

Vi jämkade en smula och jag gick med på att äta "Kimbap" vilket är nästan som sushi-rullar fast utan soja och vasabi och så. Det är kall mat och jag fick inte upp något i halsen när jag tänkte på det.

Och det var helt okej, jag saknade sojan och vasabin men det smakade annars nästan som vanliga sushi-rullar. Smaklig spis!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den koreanska maten har jag svårt för. Inte för att pizza är så speciellt bra för en, men det smakar iaf bättre än kimchi. Gimpap är väl ok, men ni har ju en bap-machine så ni kan ju bygga egna rullar :) Eller var det det ni gjorde?

Anonym sa...

Förresten, jag kommer till Korea igen nästa vecka. Vi tänkte ha en liten middag på Hooters i Apgujeong på fredagen efter alla möten. Sen tänkte vi festa på Shilla och avsluta hela äventyret i Hongdae. Vad sägs? Ska ni med?

Mirabelle sa...

Vad kul! :).. Att du kommer hit igen!

Jag tror att vi ska till en snöfestival den helgen men Natasha sa att det var svårt att boka. Ska vi inte det så är jag helt klart på!

Kram kram

PS. Hooters, jag har alltid velat besöka ett ställe som heter det! DS.

Mirabelle sa...

Vi är på! Vi ska inte till snöfestivalen förrän på lördag och då har jag hört på ryktesväg att du ska tillbaka igen :)...

See ya then!