fredag 19 januari 2007

Fredrik Lindströms "Världens modernaste land"



Vi försökte kolla på svensk tv igår. Jag hade hört att Fredrik Lindstöms (jag har för övrigt suttit på samma fik som honom och kan meddela att han är något av det längsta jag sett) "världens modernaste land" ska vara väldigt underhållande. Det gick till en början över förväntan, bilden var ganska skarp och ljudet helt acceptabelt och programmet roligt. Sen blev det bara sämre och sämre. Vår internetuppkoppling är inte av bästa sort och kopplar upp och ner sig bäst den vill. Jag vet inte om Mediaspelaren kände av det eller om det var något annat, men tillslut pratade de som robotar och bilden var, ja, ni ser själva, rena rama konstverket!

3 kommentarer:

Mirabelle sa...

Jag har undrat mycket hur jag ska klara mig utan svensk tv och speciellt nyhetsmorgon som jag alltid har på innan jag går till jobbet. Det är så skönt att få allt sammanfattat innan dagen börjar. Både böcker, film, nyheter, intervjuer. Jag känner mig glad och uppdaterad.

Jag saknar faktisk svensk tv en aning...

Anonym sa...

Om du kollar med windows media player kan du ställa in buffer-tiden till 60 sekunder. Då laddar den in mer på datorn och det hackar inte lika mycket (bra om man har segt internet).

Nu sitter jag vid en Mac, men jag har för mig att man högerklickar i videofönstret och väljer egentskaper eller nåt :)

Lycka till :)

Mirabelle sa...

Adrian: Oj, man tackar för inputen. Det ska vi helt klart testa, eller C ska testa det! :)...