onsdag 10 januari 2007

I'm an adventure


En duktig lyxhustru går och handlar... Eller vänta, nu har jag nog missuppfattat det hela. En duktig lyxhustru betalar någon annan för att gå och handla! Men jag kan ju inte prata med någon? Jag är nog ingen lyxhustru, inte ens en hustru alls... Men handla det har jag varit och gjort. Jag gick åt fel håll, men hittade tillslut min slutdestination: Homever (sweet home forever). Jag fick för mig att matdelen var en våning upp men den var avstängt så jag gick istället ner ett våningsplan och hittade matdelen där. Då hade jag ingen kundvagn med mig eftersom jag inte trodde att matdelen var öppen. Jag tänkte att jag kunde ju handla lite utan vagn.

Efter en stund så var jag fullpackad med varor och hade kramp i armarna. Om inte koreanerna tittat på mig innan så gjorde de så definitivt nu. Och precis innan kassan så såg jag att det låg bärkassar. Det var konstigt för vi brukar alltid få det av kassörskan. Jag packade i alla fall på mig två kassar och tyckte att det var underligt att hon viftade med ännu en kasse till mig, jag hade ju redan två? Jag förstod ju inte vad hon sa, så jag skakade bara på huvudet åt henne och pekade på mina två kassar. Jag betalade och det var inte förrän jag skulle packa ner mina varor som jag förstod varför hon ville ge mig ytterligare en kasse. Mina kassar var väldigt små och hade inga handtag att bära dem i. Flingpaketet gick inte i så det fick jag ta under armen och efter några få tiotal meter ute på gatan så hade jag kramp i båda händerna. Jag var liksom tvungen att krama de små plaständarna så hårt jag kunde för att inte tappa allt i marken.


Jag är nu så van, efter 28 år av ständigt umgänge med mig själv, att jag alltid går vilse och komplicerar saker när jag är ensam. Jag tycker att det är roligt och så länge jag är med så är vardagen ett ständigt äventyr, på gott och ont, där allt kan hända. Så med stora steg och stelfrusna händer (tumvantar är inte att rekommendera när du bär hem kassar med små plaständar till handtag) och ett brett flin traskade jag hem medan alla koreaner låtsades att de inte tittade på mig.

PS. Vad tycker ni att H:et i Happy Suwon ser ut som? DS.

4 kommentarer:

BucketBoy sa...

Hehe, det var soppåsar som du köpte Mirabelle. Inte så lätt att veta :)

Mirabelle sa...

Shit, vad bra! Då har jag soppåsar att slänga vår skit i!!! Trodde att de skulle vara röda, men jag antar att de kommer i flera färger då? :D

Anonym sa...

Jo du Syster Yster
H:et ser antingen ut som en riktigt sur groda, eller två människor som håller varann i hand.

AngiePangie

Mirabelle sa...

AngePangie: vilken livlig fantasi du har.. en sur groda?! Haha... Calle tyckte att det såg ut som några som hade sex.