tisdag 9 januari 2007

En helt vanlig shoppingrunda.


På väg till Homeplus (den gråa bygganden lite längre bort). Ett stort shoppingcenter med flera våningar med allt man kan tänka sig. Alla affärer här verkar ha allt! De hade förstås inte de fräckaste kläderna eller snyggaste kalsongerna, då får man nog åka in till Seoul istället. Tänkte eventuellt försöka ta mig dit imorgon. Koreanerna verkar i alla fall gilla att klä sina betongbyggnader i färgglada skyltar!


Här är i inne i affären. Sjukt mycket folk. Calle ser väldigt lång ut!


Alltid när man går in i ett större varuhus, vid varje ingång faktiskt står en välkomstmänniska (tjejen i röd jacka) och välkomnar en till varuhuset. Tänk vilket jobb att bara stå och säga välkommen till folk som kommer och tack så mycket till dem som går hela dagarna? Världens sämsta jobb skulle jag säga eller kan ni komma på något värre?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Meeen.. Jag som hade tänkt att komma till Suwon imorgon.. Inte kan du åka till Seoul då?

Mirabelle sa...

Hehe.. om du kommer hit imorgon så stannar jag så klart! Jag kan åka till Seoul på torsdag istället! När kommer du hit?

Kram kram Bella

Anonym sa...

Jag ska vara på jobb klockan 9. Men vi kanske kan äta en gemensam lunch eller nått. Ingen sån konstig koreansk mat som du envisas med. Typ fajitas eller nått. :)

Mirabelle sa...

It's a dejt! Mmmm... Fajitas! Jag nås på skype mirabelle.looft (tror jag). Jag har ju inte kunnat skaffa telefon än.