måndag 8 januari 2007

Jag vill osså ha paket...


Ett mystiskt paket har anlänt. Snacka om att jag blev rädd när det ringde på dörren! Det fanns liksom ingen som skulle komma och besöka mig nu. Men där stod han, budbäraren, och jag försökte försäkra honom om att paketet inte var till mig. Det var innan han visade mig adressen, det var till Johan "the Korean Office Boss" Olsson och hans flickvän Morgan.


Så alla som vill skicka mig lika stora och fina paket: här har ni adressen :)... Det är bara att byta ut namnen till Mirabelle Looft och Carl Loodberg så kommer det rätt. Det jag saknar mest av allt är mörkt bröd! Fast det kanske hinner bli dåligt under resans gång, vad vet jag? Godis är heller aldrig fel...

13 kommentarer:

Anders sa...

Haha underbara frimärken! Och lång adress! Vad betyuder "dong"?

Kramis

Mirabelle sa...

Jag vet inte men på vägen in från flygplatsen så åkte vi förbi ett hus som hette Kukdong. Hihi... det var lite roligt. Hrmm.. det tyckte iaf Carl.

Anonym sa...

Fantastiska frimärken! Men finast var ändå paketdekorationen med glada fiskar! Man kan ana att det är en tjej bakom försändelsen...

Sköt om er och akta er för mördarsilkesmaskar!

Mirabelle sa...

Hehe.. ja, visst var det ett fint paket. Det sitter här bredvid mig och det kliar verkligen i fingrarna. Fattar inte hur de vågar låta mig ha kvar paketet här?!

Jag ska hålla mig långt från allt som har larver eller maskar i namnet!

Kram på dig och ge magen en puss från mig.

Anders sa...

orkar inte leta upp toa-posten, så jag postar här istället.

den här var lite rolig:

http://calle.webalbum.se/toa/1

ngt sånt ni har?

Mirabelle sa...

Anders: haha.. den var rolig, men det roligaste av allt är att vi faktiskt har en sån. Här i Korea så torkar vi inte rumpan själv inte! Hehe... Tänkte ett tag att jag skulle lägga ut den men sen tänkte jag att det var kanske lite för, ehrum... (kiss och bajsigt)

Anders sa...

Köp med er en sådan här när ni ska hem:

http://www2.far2muchtime.com/macro/hello%20kitty%20darth.jpg

Anonym sa...

Jag bor precis utanför Dongkuk university. Urkul.

Mirabelle sa...

Paul: Ja visst är det! Fniss fniss...

Anonym sa...

Hej Mirabelle!
Välkomen till Korea. Det ser ju riktigt västerländskt ut där Ni bor, trots riskokare! Får försöka göra mig hemmastadd med en sån här blogg, har aldrig provat förut. Så det här blir mer som ett vanligt mail. Ska bli kul att vara med i Korea!
Kram, Catharina

Mirabelle sa...

Hej Catharina! Kul att du hittat hit. Det är inte så svårt att läsa en blogg och ja, man skriver nästan som vanlig mail om man vill :)...

Kul att höra från dig. Hur mår du?

Kram kram Bella

Anonym sa...

Finns det en möjlighet att du på uppdrag (av mig) kan botanisera bland presentpapper och presentinslagningspryttlar åt mig over there? Och kanske fotografera? r lite nyfiken på vad dom har för grejer där borta. Vet att det i alla fall i Kina tydligen ska vara en STOR tradition runt det där med att slå in presenter.

väntar med spänning på svar... :)

Mirabelle sa...

Carolina: Vi ska in till Seoul (huvudstaden) på lördag så då lovar jag att jag ska försöka kolla upp det till dig. Kul med ett litet uppdrag :)