måndag 22 januari 2007

Chabu Chabu


Här sitter vi, eller inte jag för jag håller ju i kameran förstås. Malte hade en aning problem med att sitta i skräddarställning på golvet. Jag klarade det i en hel kvart! Ha!


Så vi fick in en gryta med grönsaker i en stark sås. Mycket svamp! Mina redan narrade läppar blev snart läppstifts-röda.


Efter det hällde vi i köttet. Tunnt skurna nötbitar blev ljuvligt goda i den starka såsen. Sen doppade vi dem i en lite syrligare soja med vasabi i. Mumsfilibaba!


I med tjocka nudlar i grytan. Med metallpinnarna tog det en stund innan jag fick in tekniken och inte tappade ner nudlarna igen i grytan och skvätte röd sås på alla tröjor runt mig. Det är konstigt här i Korea, desto dyrare mat desto mer lagar man och fixar vid bordet. Skojsigt!


Skönt att inte vara den enda som är kamerakåt!


Vid det här laget är jag i tredje månaden tjock om magen... Men det var riktigt gott med lite ris och morötter och lök som var i en styrkegrad helt för sig själv, mild, och detta fick avsluta denna gudagoda måltid. Med absolut ingen konkurrens den godaste rätt jag smakat i Korea och säkert topp tio i Sverige.

1 kommentar:

Mirabelle sa...

Jag är så lycklig att jag gillar koreansk mat igen!! Tjohooo!