måndag 22 januari 2007

I natt jag drömde....

... något som, jag aldrig drömt förut. Jag drömde jag var tillbaka i Sverige, av någon väldigt viktig anledning. Calle hade jag fått lämna kvar i Korea och själva flygresan hade på något sätt poppat ut ur hjärnan på mig. Jag hade bara ett svagt minne av att jag varit otroligt trött den senaste tiden och mycket väl kunnat flyga över halva jorden utan att vara medveten om det, jobbig känsla.

Men det jobbigaste av allt var att jag glömt bort varför jag åkt tillbaka, den viktiga anledningen, poff i luften. Så jag sprang runt i Lund, som nu bestod av massa stora köpcentra (hemskt vad mycket som kan hända när man är borta några veckor). Och skulle besöka mitt gamla jobb, Södergården, som för övrigt ligger i Malmö. När jag nästan hittat dit träffade jag min moster och vi hoppade på en spårvagn och åkte iväg och av någon mystisk anledning så försvann hon i trängseln och när jag hoppade av var jag vilse.

Då upptäckte att jag hade blivit av med min jacka, väska och tröja. Jag följde med en tjej med grön kjol och ljust hår hem, hon bodde med några andra i ett stort hus med kläder överallt. Hängandes från taket och i högar på golvet. Då hade jag plötsligt på mig en mycket finare kappa och trendigare väska än innan. Så jag var nöjd, men det varade inte länge förrän kläderna gick upp i rök och ångesten kom tillbaka. Varför var jag där? Var är mina saker? Och varför känner jag inte igen mig i Lund? Och varför måste jag besöka mitt gamla jobb? En annan tjej i huset blev också hon av med sina kläder och jag frågade försiktigt om jag kunde följa med henne och hennes kille och leta efter dem (jag ville inte bli lämnad ensam)... Sen vaknade jag av att Calle stod och torkade håret med en handduk i rummet. Tack och lov!

Jag drömmer ofta att jag blir av med saker och måste hysteriskt springa runt och leta efter dem. Varför gör jag det?

Inga kommentarer: