torsdag 11 januari 2007

At Bennigan's (en irlänsk-amerikansk restaurang).


Om du vill kan du äta västerländskt här i Korea. Morgan äter ost- och skinkmackor med senap friterade i söt degfrityr med florsocker på och sylt vid sidan av. En kombinerad huvud- och efterrätt för folk "on the go"... Jag tyckte att det var lite jobbigt att inte veta om tuggan skulle smaka kött eller sött eller både och...


Vi lyssnade på när personalen sjöng och trummade på bjällrande tamburiner för en liten koreansk unge som fyllde år. Här i Korea är jag 30 år. Man är ett år när man föds och när det blir nyår är man plötsligt två (fast man som i mitt fall egentligen bara är två månader). "Grattis, du är 30 år!" sa Calle till mig när vi fick reda på det. Jag gillar inte Calle längre...

PS. Till och med på denna amerikanska restaurang frågade de om vi ville ha kimchi till! DS.

1 kommentar:

Mirabelle sa...

Ost- och skinkmackorna hade kanske varit något för dig Amy? Hehe