onsdag 17 januari 2007

Direkt reklam


I Sydkorea har man inga brevinkast i dörrarna och tur äv väl det för brevbäraren. Tänk att gå upp och ner för alla höghus. Man har istället postfack på första våningen. Men vi har inte fått någon reklam alls där. Så hur gör de då med direkt reklam? Enkelt, man sätter dem med magnet på metalldörrarna. Så brevbärarna har det bra, men stackars reklamutdelarna!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

å å å å mer reklam!!!!

snygga posters... "vanliga" annonser... sjukt fula annonser...

det vill jag ha.

Mats sa...

Ja, ge oss mer korea-reklam!

Grattis till friskheten förresten, och du - jag har varit och sett sydkoreas största biosuccé med janne: "The host". Har ingen aning om vad den heter på koreanska (eller för den delen varför de översätter den till en engelsk titel när den kommer till Sverige), men känner du till den? Det är en monsterfilm, typ...

Mirabelle sa...

Rekalm, coming up! Tror inte att jag har tagit kort på så mycket reklam. Ska kolla mitt sjukt stora lager av värdelösa foton jag tagit. För mig är det kvantitet som gäller och absolut inte kvalitet!

Mats: Malte köpte filmen på elektronikmarknaden Yongsan så jag ska genast låna den av honom. Vad tyckte du? Var den sevärd?

Anonym sa...

jag såg The Host för andra gången igår... på bara en vecka... det finns förklaringar...

jag gillar den... inte slutet såklart.. jag gillar helylleslut punkt slut.

Påminde en del om teckande filmen spirited away faktiskt

Mirabelle sa...

Daniel: Shit, vad bra att du sett den och gillar den! Jag ska se den helt klart. Mats ville inte säga vad han tyckte, han kanske inte trodde att jag skulle ha en egen uppfattning då?!

Men svenskarna här nere tyckte att den var bra men att det fanns helt klart mycket bättre koreansk film. Spännande...

PS. Jag gillar oxå lyckliga slut DS: