torsdag 11 januari 2007

Market on the way home

Utrustad med Calles GPS-klocka med "hem" programmerat som destination lämnade jag TAT-kontoret. Calle tryckte in så klockan skulle registrera min färdväg, så han skulle kunna kolla hur stor omväg jag tagit. Taskigt tycker jag...


Och en lång omväg skulle det nog bli, jag hittade en liten marknad på vägen. De sålde böcker, kläder och mat.


Jag vet inte riktigt vad detta är. Ni får avgöra själv. Jag kan liksom inte fråga. Det ser inte så aptitligt ut dock.


Detta måste i alla fall vara någon slags sötsaker. Det ser ut som färgglada rispuffar och nötter och choklad. Popcorn?


Hehe... Bläckfiskar, döda vill säga. Inte sådana som lever som Carl ska äta!! Och krabbor tror jag att det är.


Levande små fiskar som simmade runt. Ingen aning vad man ska göra med dem?


Så fanns det såklart en massa stånd med varm mat. Här rykande varma soppor. Synd att jag precis hade ätit.

PS. GPS:en hade ingen mottagning så min väg registrerades inte. Ha! DS.

2 kommentarer:

Mirabelle sa...

Någon som vill smaka levande bläckfisk med Carl kanske? Tänkte faktiskt att jag ska försöka filma det. Undra om man kan lägga upp film här?

Anonym sa...

*RYS*
Tack.
Men nej tack. :)