onsdag 28 mars 2007

Välkomna till vår enkla boning.


Snart kommer Calles familj och hälsar på. Det ska bli sååå roligt att visa dem runt här. Jag och Calle har redan gjort en lista på allt som vi vill göra med dem. Tyvärr så kommer jag inte hinna träffa dem så mycket för jag åker till Japan eftersom mitt turistvisa är slut på tisdag nästa vecka. Så när jag återvänder till Korea igen så kommer jag att vara här illegalt. Hihi, bara det är en upplevelse i sig, att vara illegal utlänning.

Listan.
• Äta chabu chabu. Det bränner på läpparna och benen somnar i skräddarställningen men det är så värt det!
• Äta King Crabs. Det är coolt för man sticker till en fiskmarknad och köper vad man vill äta och sen går man till restaurangen och ber dem tillaga det. Det vill jag göra!
• Sen måste vi gå på i alla fall några marknader, Namdeamun (billiga kläder och keramik och kopior, Dongdaemun (stora varuhus och pärl- och tyghus), Jongsan (elektronik) och så vidare. Det svåra är att man oftast inte får prova kläderna och att allt är Onesize.
• Ett litet alldeles personligt inlägg. Det finns chokladfondue!! Låter det inte som himmelen?!
• Sen har vi DMZ. Det är gränsen mellan syd och nord. Det är gångar man kan gå i från krigstiden. Dit har jag velat åka ett tag nu.
• Pusan och Ulsan men det tror jag inte att vi hinner. Vi får tyvärr bara njuta av Yvonne och Björns sällskap i fem dagar och jag bara tre. Snyft.
• Men muren och palatset här i Suwon. Det är ett måste om man övernattar här mer än låt oss säga... En natt!!
• Och sen har vi även Korean Folk Village här i Suwon, vilket är ungefär som Skansen hemma i Svealand med gammalt hantverk och små byar och folkliga uppträdanden.
• Och sen har vi alla berg som omger både Suwon och Seoul. Ta med fotriktiga dojjor, här ska det ut och vandras. Jag har precis gått med i Seoul International Hikers :).

Ja, sen tror jag att kanske de fem dagarna har gått tyvärr.

Puss och kram. Vi längtar efter er!

3 kommentarer:

Mirabelle sa...

PS. Jag glömde att det inte varit helt fel att besöka ett badhus eller gått i en nationalpark som ligger utanför Seoul. DS.

Anonym sa...

vaddå ilegalt??? du får väl vara i korea i 3 mån som turist?????? undrar mossan

Mirabelle sa...

Absolut! Jag får vara här i tre månader, om ÅRET! Så när jag kommer tillbaka så får jag egentligen inte vara här. Men de verkar inte bry sig, så det löser sig nog. Bara man åker ut ur landet en stund, vilket jag ju ska göra på tisdag :).