måndag 12 mars 2007

Dongdaemun market


Tjena, tjabba hallå.. Jag och Larissa har varit på Dongdaemun market och shoppat loss, eller i alla fall jag. Äntligen har jag hittat ett stort område med marknad, tyger, smycken och pärlor och shopping, snygga kläder till billiga priser. Åk dit!

Larissa tog mig till ett ryskt bageri efteråt där den koreanska kvinnan faktiskt talade ryska. Jag fick två uppvärmda piroger att stilla min kurrande mage med. De var så goda! tyckte min tunga och gom men magen höll tyvärr inte riktigt med :(...

I alla fall detta är vad som fick följa med hem!

Linne: 37,50 kr


Örhängen: 44,50 kr


Skor med extra skosnöre för att byta stil: 149,50 kr


Skjorta och slips: 149,50 kr


Kjol: 37,50 kr


Solglasögon: 37,50 kr

Sammanlagt: 456 kr

9 kommentarer:

Anonym sa...

åhh fin! gillar mest skorna, och örhängena! men skjorta också fin. Skorna är helt rätt i vår!

Anonym sa...

Hej Mirabelle,

Jag heter Charlotta och började jobba på TAT den 1 feb. Som du kanske hört (?) så kommer jag att göra er sällskap i Korea runt den 16/4. Amelie tipsade mig om din blogg och den har verkligen varit underhållande läsning!

Har du någon e-mail som man kan nå dig på eller måste man säga allt via bloggen? :D

Mig kan du nå på charlotta.taranger@tat.se

Ha' det bra så länge!

Ella Henrietta sa...

Så fint! Jag gillade skjortan och kjolen. Vilka fynd, och billigt!Kan du inte sätta på dig hela alltet och fota dig???

Helli sa...

just det! Marc Jacobs har börjat göra musskor nu...i stort sett samma stuk som dom du plåtade i början...ha ha....och det var du som såg trenden först! :-))

Mirabelle sa...

Charlotta: Klart att jag hört att du och Carl ska komma! Det är alltid större chans att komma till Korea om man heter Carl ;)... Det har varit tre Carl här nu av fem svenska anställda. En åkte hem i söndags så då fattas vi ju en :)... Välkomna. Jag skickar dig ett mail!

Angelika: Jag ska plåta allt till dig. Tänkte ta dit vår kära mor så kan Carl göra något "grabbigt" med Lasse. Puss och kram

Helli: Känns bra att vara först! Kanske ska jobba med trendspotting istället :).. Kram kram

Ella Henrietta sa...

Det blir säkert bra. Mamsen kan shoppa loss lite (fyi: jag vill ha crocs om dom kostar 30kr, som dom gör i Thailand ;)) och Lasse o Carl kan göra tuffa actiongrejer som Carl är så modig med (det trodde jag inte när jag först såg honom... ser så snäll ut men är värsta XXX)

Mirabelle sa...

Angelika: Haha.. ja, skenet kan bedra, speciellt om man heter Carl och är sockersöt!

Ella Henrietta sa...

Ja han är lika söt som en barbie, nä, jag menar Ken-docka. Inte konstigt att koreanskan i biobiljettluckan blev helt till sig och ritade en massa hjärtan på hans biljett ;)

Mirabelle sa...

Sis: ja, jag får hålla hårt i honom här. Natasha påpekade för mig i fredags att han var precis i koreanska tjejers smak. Han är ju mörkhårig och allt?!