torsdag 8 mars 2007

Klockan halv elva är nästan elva, vilket bara är en timme från lunch. Klart att man kan dricka vin då!


Förmiddags vin hos Ruth med SWEA och smörgåstårta och chokladkaka och färska jordgubbar. Och jag som trodde att vi hade en jättestor lägenhet blev lite chockad när jag kom in i hennes spaciösa hall.


Mmmmm... Undra om jag kommer att komma i närheten av något liknande i matväg här i korea?! Var hittar jag grädden och Creme Fraichen undrar jag?!


Tjejen till vänster, Larissa, är ryss och imorgon så ska jag och hon till en marknad med tyger och pärlor. Jippie. Och kanske, kanske ska jag och Carl åka med henne till Vladivostock... Känn på den Maurice ;)... (Det är ett av de ställen på jorden som han helst vill besöka, slutet på den transibiriska järnvägen).


Du är inte koreansk på riktigt om du inte gör v-tecknet på kort!

2 kommentarer:

Ella Henrietta sa...

Oj oj oj nu kommer M att bli svart i ögonen av avund!!! Häftigt!

Gustav säger till dig: "Marsvin och elefant och riddare av det stora bordet. Riddaren med sin lans och svärd i handen på samma gång. Prinsen o prinsessan ska leka."
????Vem kan tolka en 3-årings tankar?

Mirabelle sa...

Angelika: Hmmm, det är ju inte säkert att vi ska dit. Larissa ville åka i Augusti och då är jag ju i Sverige.. Vi får se... :)

Hihi, vilka härliga tankar Gustav har!