torsdag 29 mars 2007

Kulturchock.


I lördags, när det regnade så bestämde jag och Morgan att vi skulle se på museum och jag antecknade en del vägbeskrivningar i mitt block. Tyvärr hittade vi inget av dem utan hamnade istället på den här förtjusande gatan med små olika hantverksutställningar.


Första stoppet var "pork painting." Hehe.. det lät roligt så vi stannade och drack te och filosoferade om vad "pork painting" egentligen kunde vara och hur gjorde man?



Det var nog detta som var gris-målningen. Vi gjorde avtryck av amuletter. Min betydde "wishes come true" och Morgans var typ "make good lover."


Sen besökte vi ett fantastiskt broderi. Det var sanslöst. Vi fick se en video hur de handsydde tavlorna och mönstrena på kläderna som var fruktansvärt komplicerade med olika dimensioner och upphöjningar. Det tog år att slutföra dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

köpte du någon? undrar mams

Anonym sa...

köpte du någon? undrar mams

Mirabelle sa...

Något broderi? Jag köpet den "pork painting" som jag gjorde såklart. Kram kram