söndag 11 mars 2007

Fredagsöl


Jag och Natasha och Co var ute och festade i fredags, det var kul, såklart! Och jag hade med mig min MacBook för jag hade suttit på Starbucks och jobbat innan. Och efter några drinkar, och några öl på det, så fick jag lust att visa den för Natasha?! Det bara bevisar hur knäpp jag blir när jag dricker alkohol, urbota korkad! Jag älskar min laptop, där finns min bok, mitt liv och jag känner mig så ofantligt fånigt hipp när jag flashar med den på diverse fik medan jag egentligen är skräckslagen för att jag ska tvångsmässigt hälla te på tangenterna.

Jag kände pulsen öka när hon frågade om hon fick sätta på den och jag trodde att jag skulle dö när hon smuttade på sin drink medan vi tog några kort på oss själva. Ibland känner man att man lever och blir så tacksam när inget händer och ens vita liv (macbooken) tryggt ligger umhuldad i sin väska igen.

PS. Det var första gången Natasha var i Itaewon (det är där alla huliganer till utlänningar hänger och det anses vara ett farligt område här i Korea. DS.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, hade macen fått lika många drinkar som mig. Precis sådär såg ni ut i mina ögon i fredags.

Ella Henrietta sa...

HI HI jag minns när vi satt i köket mitt i natten och fotade med mac´n. Skrattade så jag grät *lättroad*.

Det märks att man är bortskämd med att du hela tiden uppdaterar bloggen, för nu i helgen låg du lite lågt och då rubbade du mina dagliga rutiner; det första jag kollar på morgonen och det sista jag kollar på kvällen är ju på min älskade systers sida! kram A

Mirabelle sa...

Charles: Jag trodde att tjejer blev snyggare med mer öl innanför västen?! ;)

Angelika: Hihi, ja, det var roligt sist. Mycket bättre att fota utan alkohol i kroppen och hjärtat i halsgropen. Jag saknar dig! Och tack för att du läser.

Ella Henrietta sa...

Att jag läser är ju dels för att jag älskar och saknar dig massor, men också för att det är kul och jag gillar det du skriver!

Mirabelle sa...

Tack sis. Jag älskar dig med!