fredag 16 mars 2007

Me, Mirabelle.


När min vistelse här i Korea är slut så måste jag bara åka till ett land som har engelska som sitt modersmål. Jag tänker varje dag, när jag pratar engelska på en så låg nivå att jag skäms, på en kille med stort skägg som jag umgicks med när jag besökte Australien för fem år sen. Han berömde mig ständigt för mitt uttal och fylliga ordförråd. Jag saknar känslan av orden som flyter obehindrat över tungan, när tankarna och drömmarna plötsligt är på engelska. Just nu talar jag bara basics, nästan som Tarzan.
"Do you wanna eat, yes?"
"That is good."
"How are you? Good?"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mother said. Då kan kanske jag skicka min engelskläxa till dig när jag är i Norge och inte hinner med den ;O))puss puss

Mirabelle sa...

Hahaha.. ja, det hade jag gärna gjort faktiskt. Bring it over!