tisdag 6 mars 2007

Buddhistisk restaurang


Vi käkade vegetariskt på en buddhistisk restaurang. Första intrycket var magiskt innan man noterade plastgolvet och de stora högtalarna och luftkonditioneraren och alla sladdarna i taket.


Oscar is back, med sig har han Erica.


Det var många rätter (20 st). De flesta mindre bra men en del riktigt goda. Det kostade 35.200 won vilket är 264 SEK.



De hade en del uppträdande. Här sitter en man och skriver calligrafi. Jag var riktigt nervös för att han skulle kladda ner sin vita rock. Sen kom det ungefär 10 uppträdande till.. Gäsp... De var mediokra allihop och vi har sett mycket bättre på Korean Folk Village.

Det som jag tycker är mest förbryllande är att Erica hade fått en rekommendation av Paul på TAT. Det är inte alls hans stil med traditionell koreansk mat bestående av bara grönt, på ett ställe som var mediokert. Han är mer för lyx och flärd eller Hooters.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns att stället var mycket bättre än så. Fast det kanske var för att Ludde fick vara uppe på scen och dansa. Å jag äter hellre grön mat än mat som jag inte vet vad det innehåller. Jag vill ju inte få i mig en bläckfisk eller så.

Men det verkar som om ni hade trevligt ändå. Jag lovar att ta med er ut på skojjigheter om ni kommer och hälsar på mig i San Diego.

Anonym sa...

Det ser åtminstone ut som om ni har en gigantisk martini mitt på bordet (den översta bilden). Fast det är någon jöns som stoppat ett stearinljus mitt i. Dumheter.

Mirabelle sa...

Haha.. jag hade kanske för höga förväntningar för att det var du som rekommenderat det ;)..

Jag ska tänka på San Diego.

Det var hiteglas (ölglas) som de satt ner och sen stoppat ljus i dem... tokar!

Anonym sa...

Lyx, flärd eller Hooters!
Låter ju som........... Jag.

Haha!

Mirabelle sa...

Carolina: Haha.. ja, det är faktiskt en ganska trevlig kombo :)