lördag 17 mars 2007

Jump – Comic Martial Arts Performance


I onsdags så var det som sagt White Day och Morgan och jag hade fått tillsägelse att ta på oss våra finaste underkläder. Men när jag förklarade för Carl att jag i så fall behövde nya så var det helt plötsligt inte så viktigt längre. Hmmm...

Och det var det ju inte heller för vi skulle se en föreställning, Jump. En slags buskis med inslag av Martial Arts. Det var roligt stundtals men jag tyckte att det var lite för mycket humor under bältet. Du vet, en käpp i ändan på en kille som ligger ner och så ljudeffekter på det när gubben i andra änden skruvar runt den... Och ett "plopp" när han drar ut den igen.

Morgan och Johan berättade att det är vanligt att skämta om saker i rumpan här. De har till och med en lek som går ut på att sätta ihop händerna som Sankta Lucia och sen sticka upp dem i rumpan på folk. Morgan sa att hon var glad att hon läst om det innan ett av hennes skolbarn utsatte henne för det.


Jag tyckte att föreställningen med b-boyz var bättre, men Calle höll inte med. Koreanerna har verkligen inte samma humor som jag men ungefär samma som halva svenska folket som tycker att Stefan och Christer är det bästa som hänt svensk sommar.

Inga kommentarer: