fredag 9 mars 2007

Bukfylla


Vi åt pizza igår. På min begäran. Jag var bakis och kom ihåg att de smakade mycket bättre än de faktiskt gjorde. De var dränkta i ost och tjocka som panpizza, jag ska komma ihåg det till nästa gång.


Stället jag köpte dem på var litet, ett rum. Det var som om jag kom in och störde ett äldre par som satt och käkade framför datorn. Jag fick efter en stund en liten lapp i händerna med några bilder på pizzor och lite koreansk text. Jag pekade på en pizza och kvinnan drog fram en pall till mig. Så satt jag där och tittade på dem när de åt. Värmefläkten var i full gång och stället nerklottrat med grejer. Kvinnan lagade maten och pizzan sattes på ett galler som gick som löpande bandet genom ugnen och kom ut på andra sidan, färdig. Hon la den i en kartong och gav mig lite pickles vid sidan av. Sen kom mannen in i bilden och knöt ett rött band runt pizzalådan, det var allt han gjorde, på internationella kvinnodagen och allt!

1 kommentar:

Mirabelle sa...

På varje förpackning får man en liten kylskåpsmagnet. Vi ar inget magnetvänligt kylskåp tyvärr :(...

Och istället för pizzasallad så får man ätticksgurkor!