fredag 23 mars 2007

Chokelad!

Innan C åkte till Japan så var jag sådär fruktansvärt sugen på choklad. Ja, jag blir det en gång i månaden ungefär, minst! Och efter att jag en gång käkade upp allt som hade tillstymmelse till socker i sig i vårt hem och C sa att jag snart skulle se ut som om jag var gravid. Det har liksom inte känts rätt att äta choklad inför honom sen dess. Det har bara gett mig dåligt samvete. Så när jag var och handlade frukt och müsli så passade jag på att köpa två chokladkakor. Jag tänkte att han skulle jobba över som vanligt och jag kunde knapra på det tills han kom hem och vi skulle gå ut och äta. Men han ringde när jag var på väg från butiken! och sa att vi kunde äta om en timme. Ehhh, det var bara att gömma chokladen i min resväska. Jag menar det är det sista stället som han skulle titta på.

Men.. dagen efter så frågade han om han kunde få låna min väska för att få plats med sitt PS3-spel. Eh... Vänta jag ska bara tömma den på "saker" som jag har i den. Jag fick släpa in den i sovrummet och gömma chokladen under mina kläder i byrån (fan, jag är 28 år och borde inte ägna mig åt att smussla choklad i byrålådan!!) Jag tömde den och stack till Seoul och han stack till Japan för att ha möten med kostym och slips.

Och när jag kom hem... Tror ni att han tagit min väska?! Nähä... Och chokladen var värdelös. Det var något som såg ut som kitkat men det var en kopia och smakade smör och sen något som såg ut som mars men hette "atlas" och den var bättre än kitkat-kopian men inte alls som originalet. Suck.

Inga kommentarer: