tisdag 13 mars 2007

God morgon!

Åh, vilken underbar morgon. Spritter i kroppen och förväntan i luften. Jag ska besöka Ogilvy Seoul!! Jag ska skaka hand med CEO och sen vet jag inte vad vi ska göra. Jag hoppas att han har någon slags plan för oss... Ihhhh... Jag vill gärna gå runt och titta hur de har det såklart, och kanske ta i hand med några andra. Sen vill jag veta hur de arbetar, vad de har för kunder och vilka jobb de har gjort. Och hur stort företaget är, om de samarbetar med några andra asiatiska länder?

Min syster gav mig ett råd när jag skulle föreläsa för 2 gymnasieklasser om Media och min roll där, och jag var så nervös att jag inte kunde sluta ögonlocken och andas lugnt kvällen innan. "Ta på dig de snyggaste kläderna du har som du känner dig bekväm i" sa hon. Och det gjorde jag, och jag struttade runt och kände mig tillfreds med livet i klassrummet. Det som jag beräknat skulle ta 40 min blev istället 2 timmar och jag var länge efter det övertygad om att jag var ämnad till att bli lärare.

Det blir finskorna idag. Wish me luck!

4 kommentarer:

Ella Henrietta sa...

Hej hjärtat!
Hoppas allt gick kanonbra :)

Carin sa...

Vad spännande!! Lycka till! Fast nu är du väl redan klar, jag är helt säker på att det gick som en dans i dina nya skor :)

Anonym sa...

Spännande! Du får skriva och berätta om det! :)

Mirabelle sa...

Det gick bra, kanske inte som jag förväntat mig dock. Ska skriva ett inlägg om det alldeles strax :). Tack för uppmuntran!