tisdag 20 mars 2007

Livet.

Shit, jag får prestationsångest bara av rubriken. Nu måste jag skriva något djuplodande och tänkvärt när jag egentligen bara vill spotta ur mig lite floskler.

Livet är inte alltid som jag vill och jag önskar många gånger att jag bara kunde gå rakt fram på en rak linje och låta saker och ting rinna av mig som om jag vore en inoljad delfin. Men det går aldrig, jag kanske klarar av att ta två steg sen faller jag som en daggmask som försöker gå på två ben eller kvittrar upp i skyn som en sångfågel. Det är inte bra med bergochdalbanor, jag blir alltid yr och spyfärdig.

Men det går upp och ner här för mig likt förbannat ändå. Den ena dagen toppen och den andra dagen botten. Det rimmar fast är inte alls roligt. Nu vill jag inte göra något. Och imorgon åker C till Japan. Hejdå.

Inga kommentarer: