torsdag 15 mars 2007

Får jag be om största möjliga tystnad.

Jag var på Carls jobb igår och jobbade. Det var bra för de satt och knappade intensivt utan att prata så jag fick hur mycket som helst gjort. Deras arbetsmiljö här är så långt från min på Ogilvy i Sverige. Vi har alltid radion på, om ingen köpt en skiva som bara måste spelas om och om igen. Det ringer konstant i både stationära och mobila telefoner. Folk har interna spontanmöten i sofforna och det är endast tyst före halv nio då ingen har anlänt till jobbet än. Om man har en fråga eller något att dela med sig så skriker man det bara rakt ut och hoppas att någon ska svara eller lyssna. Det stör inte, det anses bara trevligt, som om vi kommer varandra närmare. Copysarna sitter med hörlurar på eftersom de måste koncentrera sig på vad de skriver och hålla allt bullret ute. Det är en schysst och bullrig miljö, oftast när jag kommer hem så vill jag att det ska vara alldeles tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyssssssschhhhhht...

Inga kommentarer: