lördag 31 mars 2007

Gym.

Hmmm... Man ska inte skjuta upp saker för länge. Jag har lovat att ta med kameran till gymmet och plåta alla koreaner när de står på löpbanden framför varsin tv-apparat i samma kläder. Det är smart att kunna låna kläder för du behöver aldrig planera din träning eller släpa på träningsväskan. Sen hyr du skåp där du kan förvara dina gympadojjor och duschkräm. Det är greeeeaaat!

I torsdag gick jag och tränade efter jag suttit en stund och jobbat på TAT. Kanske halv tre eller något. Jag hann springa på bandet en kvart innan en korean kom fram till mig och pratade på koreanska (såklart!). Jag fattade väl ungefär så mycket att han ville att jag skulle sluta springa av någon konstig anledning. I Sverige får man ibland inte använda uppvärmningsmaskinerna mer än tio minuter för att det lätt blir kö till dem när folk springer i timmar. Men eftersom det bara fanns jag och en annan koreansk kille på gymmet och det var 19 lediga löpband uppradade efter varandra så kunde det inte vara fallet.

Killen kom fram till mig och frågade på bra engelska om jag förstod vad den andra killen sa. Han berättade att de skulle stänga av elen klockan tre, om femton minuter. Jag frågade om jag kunde använda de andra maskinerna som inte krävde ström. Så vi fortsatte träna, han och jag, när den första killen kom in igen och sa på koreanska (jag fick det översatt så jag förstod) att de skulle även stänga av varmvattnet. Jag tänkte att jag kunde fortsätta träna i alla fall och duscha hemma, men det verkade som om de ville att vi skulle gå så jag duschade och klädde på mig. När jag kom ut så stod alla som jobbade där utanför dörren och väntade på att jag skulle gå så de kunde stänga?! Jag fattade ingenting? Var det helgdag eller något?

Senare nästa dag fick jag reda på att Natasha hade gått för att träna samma kväll och då hade det stått en lapp att de stängt och skulle inte öppna igen.

Så då är frågan kommer vi få tillbaka några pengar? Hur ska vi hålla oss i trim nu? Och hur ska ni klara er utan foton på koreaner på gym? Och kommer polisen få tag i ägaren som tydligen la benen på ryggen och sprang?

5 kommentarer:

Carolina sa...

OJ! Va underligt... :)

Man ställs ju verkligen undrande inför huruvida ni får pengarna tillbaka eller ej... Vad kostar egentligen ett kort där borta?

Jag har börjat på Friskis&Svettis! Tro det eller ej! :) Har tränat medelpass och spinning men ska även prova på skivstång och vibrationsträning. Har du provat någon av dessa träningsformer?

Nu ska jag kolla film!
KRAAAM!

Mirabelle sa...

Hehe.. Jag tror att gymkortet inkl. hyrning av kläder gick loss på 3000 kr för ett halvår, så det är inte billigt!!

Mirabelle sa...

Jag har tränat skivstång men aldrig vibrtionsträning?! Vad är det?

Anonym sa...

Vibrationsträningen är IT! Eller Da shit!, numera. Man står på en plata i olika ställningar,plattan vibrerar etc... kolla in denna länken så kanske du förstår mer...
http://www.manfrinato.se/traning/vibration.htm

Men jag tycker det är SNIKET värre om ni inte får era pengar tillbaka.Fick du med dig dina skor och schampoo då??? (eller du kanske inte förvarade dem i de där skåpena??!)

//Bea

Mirabelle sa...

Inget nytt under solen från gymmet. Jag och Calle tror att det är kört. Ägaren är fortfarande försvunnen!

Bea: Haha... vibrationsträning låter ju grymt! 15 min motsvarar en timme. Hehe... effektivt om inte annat.