söndag 18 mars 2007

I Korea är det alltid mamma som lagar maten.


Igår hade vi ett "cocking party" hemma hos oss. Det var bara jag, Natasha, Carl och Charles, men det räckte. Charles styckade alla grönsaker med en köttyxa och Natasha lyckades sätta eld på nudlarna med gasspisen.

Jag gjorde potatismos och köttbullar med svampsås och Natasha gjorde en nudelgryta. Hon frågade mig när vi var i affären om vi hade "meat" hemma och jag svarade att vi hade "minced meat." Jag tror inte att det var det hon ville ha för när jag gav henne köttet så rynkade hon på näsan och pillade i det länge, länge.



Men det blev bra. Så bra att jag glömde bort att ta kort och detta är typ allt som blev över.

Till efterrätt åt vi pannkakor med vaniljglass och jordgubbssylt. Natasha tyckte att det var helfestligt när hon och jag satt i soffan och drack rödvin och kollade på när Carl stekte pannkakorna och Charles diskade.
"I want to marry swedish guy" fnissade hon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mother said, blev köttbullarna goda?? Allt såg himla gott ut fast det var "rester" Kram kram Mams

Mirabelle sa...

Köttbullarna blev bra. Natasha tog hem dem som blev över till sin lillasyster som fyller år idag. Grattis, grattis!