onsdag 28 februari 2007

On Telly


Detta är vad som finns i vår koreanska tv-burk. Men utan texten då förstås, så vi vet aldrig vad de säger... Men nu när jag vet så är det faktiskt roligt på sitt eget lilla vis, med gulliga ljudeffekter och inpoppande texter och en enarmad bandit som väljer frågor. Det är en talkshow som heter "Sang Sang Plus" med "Bi" som gästande kändis.


En annan show är "Xmen" som jag har mycket mindre förståelse för. Och jag tycker inte att den är roligare nu när jag förstår vad de säger. Men det är en otroligt populär show här i Korea. Och det är få tillfällen som jag kan zappa genom kanalerna utan att stöta på den. Döm själv.


Vill ni lära er koreanska så är Steve det hetaste tipset för oss utlänningar. Han kom hit för massor av år sen och livnär sig nu på att skriva böcker och framträda i tv för att underlätta för alla oss utbölingar som vill tränga in i det koreanska samhället och kulturen. Jag ska vara här i 4 månader till, jag börjar tänka att det inte är så lönt... Det är ju inte så att jag kommer att ha användning för det någon annanstans...

Inga kommentarer: