torsdag 8 februari 2007

Damen i högtalaren

Jag har berättat om damen som lever i vår högtalare i vardagsrummet. Som ibland har manligt besök och som med jämna mellanrum försöker prata till oss. Jag tror inte att hon är medveten att vi inte förstår och kommunikationen är ganska ensidig.


Men jag är övertygad om att hon säkerligen meddelat oss att portkoden bytts ut. Jag hade bara hoppats att jag på något sätt ändå skulle förstått det och lyckats ta mig in i porten, där jag stod kissnödig med en gigantisk stor och tung kasse vid mina fötter!!

3 kommentarer:

Mirabelle sa...

E det någon som vet vad hon säger?!

Anonym sa...

from this 8pm to 9am in the morning, it is a "recycling day". pls don't throw away other kind of rubbishes.( that means only plastic, can, bottle would be accepted on this day). this event usually happens in apartment where many ppl living together. cuz in Korea, rubbish problem is really serious(many ppl living in such a small country), recycling is always encouraged...

Mirabelle sa...

Tack!