lördag 3 februari 2007

Tjohoooo!


Så... en månad, 2 timmar och 53 sekunder. pip. i Korea. Det ska vi fira! Med champagne och jordgubbar! Är det inte härligt att bo i ett land man kan få färska jordgubbar och chokladglass i januari?

Tiden har gått fort men ändå sakta. Jag har förundrats över allt och stängt in mig i lägenheten för att det blev för mycket. Kravlat mig ut igen och känner mig ganska hemma. Men ändå borta, fast på ett bra sätt. Den skarpa vintersolen är ett plus, jag pratade med min mammas man igår och han rapporterade grått vinterdepp från malmö, där solen knappt syntes om dagarna. "Som vanligt såhär års" sa han och jag förstod precis vad han menade.

C jobbar på ett projekt tillsammans med en man från Samsung, Dong Ki Chung. Han frågade vad han skulle kalla honom.
- What should I call you? Donkey?
- No, mr Chung. When you know me better you can call me Dong Ki.


Igår var vi i Ajou, en del av Suwon, och drack fruktsoju. Det var så sött att munnen klibbade ihop och en beläggning fastnade i gommen. Men härligt gott ändå! Känns i huvudet idag.


"Det här måste vara någon slags inälvsbricka" sa Calle efter att vi smakat på allt. Hmmm... jag måste medge att det smakade ganska konstigt och var segt, men jag hoppas ändå... Rasmus sa att han skulle kolla upp det..


3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det var inälvor eller inte får vi nog grunna ett tag till på. För namnet på rätten (모듬꼬치) översätts till "Assorted Foods on Skewers".

Mirabelle sa...

Tack för inputen :)... Jag håller tummarna för att det är vanligt kött! Antar att Calleman tycker att det är roligare om det är inälvor.

Mirabelle sa...

C påpekade att det faktiskt är idag (söndag, den 4:e) som vi varit här i 1 mån!