lördag 24 februari 2007

Fun childish drinking games.

Lördag morgon med blytung skalle. Jag ska åka in till Seoul med några TATare snart, tror jag. Hoppas att det blir lite senare...

Vi satt mycket igår, det var fredag och tröttheten kickade in ganska fort på de flesta. Rasmus bjöd på pastasallad i deras lägenhet, och jag ljög att jag bara ätit pasta en gång innan här i Korea. Det var jag och Rasmus och Charles och en ny kille som heter Henrik (han ska stanna i två veckor och jag kan tyvärr inte visa någon bild för min handväska gick inte ihop med resten av min outfit så kameran och väskan fick stanna hemma). Ölen var så kall att hålla i att jag fick frysskador om jag inte ställde den på bordet snabbt efter jag tagit en klunk. Den japanska saken var stark både varm och kall och jag gillade inte heller den japanska whiskeyn (detta vet jag fast jag inte vågade testa, bara ångorna från Calles glas...)


Lika som bär.

Leken var simpel och lätt om vi inte varit onyktra, trötta och... Britney har rakat sitt huvud!! Vet ni det? Hon ville likna Skinhead O'Connor. Så vi gav varandra namn. Vi bytte ut "jag" till kända namn och "vi" till vildvittrorna och "de" till rumpnissarna. Jag var Björn Skifs och Calle; Darth Vader och Henrik; Stevie Wonder och Rasmus; George Bush och Charles, naturligtvis rakad som brittan, Britney Spears. Använde vi orden "vi", "jag" eller "de" så fick vi dricka. Det blev en del drickande och när vi mötte upp de andra, Donald Duck, Buddha, Karate Kid, Charlie Chaplin och The Fairy God Mother skrattade jag så att jag grät. Leken floppade dock efter ett tag eftersom koreanerna inte tyckte att det var hälften så roligt som vi och vi nog mest framstod som aspackade idioter. Vi lekte en koreansk dricklek istället som gick ut på att vi skulle komma till nummer nio utan att någon sa samma tal samtidigt för då fick de dricka. En väldigt effektiv lek för huvudvärk dagen efter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, spritlekar är ju rooooligt... Samma dag i alla fall. Dagen efter är inte alls lika rolig... Och visst blir man mer bakis nu än förr om åren?

/Carolina aka t.a.n.t

Mirabelle sa...

Jag är helt klart mer bakis nuförtiden... och det blir värre och värre. Idag, efter två dagar av lagom alkoholintag, så fungerar jag inte riktigt som jag brukar. Degskalle och scissorhands... Jag längtar tills imorgon :)... Men ack dessa spritlekar!!

Anonym sa...

take care and please read your gmail mummy said

Mirabelle sa...

I will mum!