fredag 23 februari 2007

English lesson


Det finns hopp om att nästa generation koreaner kommer att vara bra på engelska. Igår när jag åkte in för att träffa Swea och käka lunch i Itaewon så stötte jag på dessa underbara barn i tunnelbaneuppgången. Han i turkos jacka stannade mig och frågade på bra engelska om han fick intervjua mig. Klart att han fick! Hans kompis stod nära honom och skrev av hans anteckningar. Han frågade mig vad jag hette och var jag kom ifrån och varför jag var i Korea och vilken koreansk mat jag gillade och hur lång jag var. Hans fröken kom springande och tog kort på oss. När jag frågade om hon kunde ta ett kort till mig också föste hon in några barn till i bilden. Jag lämnade platsen med ett leende på läpparna.

2 kommentarer:

Carin sa...

Åh, vad fint! Nu är du kändis :)

Mirabelle sa...

Hihi... Ja, kanske det :)

Jag vet inte varför små människor får mig att bli alldeles mushy inuti?