söndag 18 februari 2007

Cheeeeeezier snack

"Det kan ju vara roligt att slicea sin egen ost!" sa Calle när vi var och handlade innan idag och inte alls var i behov av mer ost men levt på plastinpackad plastost i nästan två månader. Vi hittade en liten bit hel ost som vi kan hyvla av.

Det är lite annorlunda att bo utomlands. Och det är de små sakerna som jag tar för givet hemma, som jag uppskattar så hjärtslitande mycket här, som ost som smakar och som jag kan skiva med en hyvel.

PS. Saknar fortfarande salt godis, kaviar och mörkt bröd, tomatkross och Creme Fraiche... Det går inte att få tag på här. DS.

5 kommentarer:

Mirabelle sa...

Jag saknar filmjölk.

Mirabelle sa...

Och müsli.

Mirabelle sa...

... och en mamma som pratar alldeles för mycket och brukar fråga om jag är ute och dricker öl nu igen.

Mirabelle sa...

Jag saknar Stockholms skyline. Mycket mer än jag trodde jag skulle göra.

Mirabelle sa...

Jag saknar inbjudan till Agnes kalas fast, som hon sa, så kunde jag ju ändå inte komma.