måndag 26 februari 2007

Lost in Seoul


C har tvingats jobba hela helgen så jag har hängt med de andra TATarna. Jag och Yacir åkte in till Seoul vid lunch eftersom de övriga sov. Jag lyckades förvirra oss båda så att vi åkte den en timmes långa bussresan på var sin buss. Väl i Seoul gick vi upp fel uppgång, kände inte igen oss. Vi fick ta taxi till Mattias och vilade ut två timmar på restaurangen Raw. Sen fick jag för mig att vi skulle gå över Han river till Itaewon. Så vi roade oss med det en timme eller två tills vi hamnade ganska långt från vårt mål och fick reda på att det inte gick att gå över floden. Så vi tog tunnelbanan och åkte åt fel håll med fel tåg och det tog oss ytterligare en timme att komma till Itaewon.


När vi stod i tunnelbanan som bäst och kände oss som mest förvirrade med en stor karta i händerna. Då dök det upp en liten gubbe som frågade vart vi skulle. Vi berättade och han svarade. Men jag var ändå lite tveksam så vi fortsatte att studera kartan i några minuter. Då dök gubben plötsligt upp igen och meddelade att vi ska ta tåget på den andra perrongen åt det andra hållet. Den snällaste lilla gubben i världen hade gått upp ur tunnelbanan, kommit på att han sagt fel och vänt och kommit tillbaka för att meddela oss det! Urgulligt!


Rullstolsrace 45 meter framåt, eller uppåt eller nedåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. det är den Mirabelle jag känner: alltid förvirrad och vilse ;)Jag saknar henne här i Sthlm.

Mirabelle sa...

Jag saknar dig här i korea!!