tisdag 27 februari 2007

My idol



Jag förutsätter att koreanerna ska veta vem ABBA och Björn Borg är. Själv kan jag inte nämna en enda känd Korean fast jag har en favorit som är med i alla reklamerna, som har huvudrollen i en hyllad film som jag sett om kriget mellan Nord och Sydkorea (Taegukgi: The Brotherhood of War, som jag rekommenderar varmt om man gillar drama och blodiga krigsfilmer). Jag tycker mest om honom för att jag blir så glad över att jag faktiskt känner igen honom i myllret av kändisar. Han dyker upp och det blir varmt i magen när jag får peka och kalla honom min favorit. Det känns som om jag är en uns mer integrerad i det koreanska samhället och de skrattar och nickar gillande. En sån skön känsla, jag ska nog lära mig känna igen lite fler kändisar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han var en godbit! Smask!

Mirabelle sa...

Japp. Inte helt fel att vila ögonen på :)

Anonym sa...

Det var kanske han någon letade efter när dom sökte på "sydkorea världens snyggaste man" på google och kom till mig! :)

Mirabelle sa...

Ja, men frågan är ju hur de kom till din sida när de sökte på "sydkorea världens snyggaste man"... Det går inte ihop.. Men, visst är han snygg.